سقوط وحشتناک جمعیت شتر در ایران! | قیمت گوشت شتر نجومی شد | مراقب باشید به جای گوشت شتر به شما گوشت گوساله نیندازند! - پایگاه خبری تیترصبح
کدخبر: 50416 اقتصاد زمان انتشار خبر : دوشنبه 06 فروردین 1403 - 0:07

سقوط وحشتناک جمعیت شتر در ایران! | قیمت گوشت شتر نجومی شد | مراقب باشید به جای گوشت شتر به شما گوشت گوساله نیندازند!



تیترصبح هر کیلو گوشت شتر در بازار، حالا در محدوده ۷۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

نکته مهم اینجاست که مغز قلم این حیوان در بازار قیمتی بیش از ۴۵۰ هزار تومان دارد و کوهان شتر نیز این روزهای مشتریان زیادی در بازار از آن خود کرده است

اقتصاد صد نوشت: یک فعال در بازار اقلام پروتئینی در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت شتر گفت: قبلا هر کسی گوشت شتر نمی‌خرید اما این روزها تقاضا برای خرید ان بالا رفته است چرا که مردم معتقدند این گوشت گرم است و از این رو خاصیت دارد. او گفت: ما پیشتر تنها گوشت شتر را به صورت چرخ کرده می فروختیم اما حالا حتی گوشت خورشتی شتر هم می خرند.

وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت شتر جوان بیش از ۸۵۰ هزار تومان است، گفت: اگر قیمت کمتر از این دیدید، شک کنید چون شاید گوشت گوساله باشد. بالاخره گوشت گوساله دویست هزار تومان ارزان‌تر از گوشت شتر است.

در سایت‌های اینترنتی نیز چرخ کرده شتر ۶۷۵ هزار تومان و گوشت خورشتی شتر ۸۵۰ هزار تومان قیمت دارد. خرید پک پنج کیلویی گوشت شتر البته برای خریدار به صرفه است. در این صورت بهای هر کیلو گوشت حدود ۶۸۰ هزار تومان خواهد بود.

هر چند طبق گزارش مرکز آمار ایران میزان عرضه گوشت شتر و بچه شتر در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ افزایشی در حدود ۵۴ درصد را نسبت به ماه مشابه سال قبل تجربه کرده است اما این رشد عرضه نیز موجبات کاهش قیمت شتر را فراهم نکرده است.

پیش از این مسئول پرورش شتر مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی از کاهش جمعیت شتر ایران در ۶۰ سال گذشته خبر داد و گفت: جمعیت شتر بر اساس نخستین آمارگیری سال ۱۳۸۸ افزون بر ۹۰۰ هزار نفر بود که بر اساس آخرین سرشماری به ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید برای شما جالب باشد